Hlavný kontrolór mesta bol zvolený mestským zastupiteľstvom dňa 8.11.2018 v súlade so zákonom č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov a jeho funkčné obdobie sa končí uplynutím šesťročnej lehoty po nástupe do práce, t.j. 29.12.2024.
Náplň práce je vymedzená v rozsahu:
- kontroly zákonnosti, účinnosti, hospodárnosti a efektívnosti pri hospodárení a nakladaní s majetkom a majetkovými právami mesta ako aj s majetkom, ktorý mesto užíva v zmysle zákona o správe majetku štátu
- kontroly príjmov, výdavkov a finančných operácií mesta
- kontroly vybavovania sťažností v súlade so zákonom č. 9/2010 Z.z. o sťažnostiach v znení neskorších predpisov a kontroly vybavovania petícií - zákon č. 85/1990 Zb. v znení neskorších predpisov o petičnom práve
- kontroly dodržiavania všeobecne záväzných právnych predpisov vrátane nariadení mesta
- kontroly plnenia uznesení mestského zastupiteľstva a ďalších interných predpisov
Vymedzenému rozsahu kontrolnej činnosti podliehajú:
- mestský úrad
- rozpočtové a príspevkové organizácie zriadené mestom
- právnické osoby, v ktorých má mesto majetkovú účasť a iné osoby, ktoré s ním nakladajú a to v rozsahu dotýkajúcom sa tohto majetku alebo majetok mesta, ktorý mesto prenechalo iným osobám na užívanie
- osoby, ktorým boli poskytnuté dotácie z rozpočtu mesta alebo návratné, či nenávratné finančné výpomoci podľa osobitných predpisov
Hlavný kontrolór má za povinnosť:
- predkladať mestskému zastupiteľstvu plán kontrolnej činnosti spravidla na polročné obdobie, zároveň tento plán je povinný zverejniť v meste obvyklým spôsobom najmenej 15 dní pred jeho prerokovávaním
- predložiť mestskému zastupiteľstvu ročnú správu o svojej činnosti a to do 60 dní po uplynutí kalendárneho roku
- vypracovať odborné stanoviská k rozpočtu mesta a záverečnému účtu na príslušný rok
- predkladať správy o kontrolných zisteniach mestskému zastupiteľstvu na jeho najbližšom zasadnutí
- spolupracovať s orgánmi štátu vo veciach kontroly hospodárenia s prostriedkami, ktoré mesto obdŕžalo zo štátneho rozpočtu alebo zo štrukturálnych fondov EÚ
- vykonať kontrolu, ak ho o to požiada mestské zastupiteľstvo uznesením
- riadiť sa všeobecne platnými pravidlami kontrolnej činnosti a Vnútorným kontrolným systémom mesta
- plniť i ďalšie úlohy, ak to ustanovuje osobitný zákon
Okrem toho sa hlavný kontrolór:
Zúčastňuje rokovaní mestského zastupiteľstva, kde plní úlohy v súlade so schváleným programom a rokovaní mestskej rady, na ktorej má poradný hlas. Fakultatívne sa môže zúčastňovať aj na rokovaniach ďalších poradných orgánov mesta, ak si mesto takéto orgány zriadilo. Má právo nahliadať do dokladov a iných dokumentov v súlade s predmetom kontroly a ak ho o to požiadajú poslanci mestského zastupiteľstva alebo primátor mesta jeho povinnosťou je bezodkladne im výsledky kontrolných zistení sprístupniť.
Útvar hlavného kontrolóra
- Útvar hlavného kontrolóra bol zriadený mestským zastupiteľstvom a je súčasťou mestského úradu
- Riadi ho a za jeho činnosť zodpovedá hlavný kontrolór
- Útvar zabezpečuje odborné, administratívne a organizačné veci, ktoré súvisia s prácou a plnením úloh hlavného kontrolóra
Hlavný kontrolór mesta bol zvolený mestským zastupiteľstvom dňa 8.11.2018 v súlade so zákonom č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov a jeho funkčné obdobie sa končí uplynutím šesťročnej lehoty po nástupe do práce, t.j. 29.12.2024.
Náplň práce je vymedzená v rozsahu:
- kontroly zákonnosti, účinnosti, hospodárnosti a efektívnosti pri hospodárení a nakladaní s majetkom a majetkovými právami mesta ako aj s majetkom, ktorý mesto užíva v zmysle zákona o správe majetku štátu
- kontroly príjmov, výdavkov a finančných operácií mesta
- kontroly vybavovania sťažností v súlade so zákonom č. 9/2010 Z.z. o sťažnostiach v znení neskorších predpisov a kontroly vybavovania petícií - zákon č. 85/1990 Zb. v znení neskorších predpisov o petičnom práve
- kontroly dodržiavania všeobecne záväzných právnych predpisov vrátane nariadení mesta
- kontroly plnenia uznesení mestského zastupiteľstva a ďalších interných predpisov
Vymedzenému rozsahu kontrolnej činnosti podliehajú:
- mestský úrad
- rozpočtové a príspevkové organizácie zriadené mestom
- právnické osoby, v ktorých má mesto majetkovú účasť a iné osoby, ktoré s ním nakladajú a to v rozsahu dotýkajúcom sa tohto majetku alebo majetok mesta, ktorý mesto prenechalo iným osobám na užívanie
- osoby, ktorým boli poskytnuté dotácie z rozpočtu mesta alebo návratné, či nenávratné finančné výpomoci podľa osobitných predpisov
Hlavný kontrolór má za povinnosť:
- predkladať mestskému zastupiteľstvu plán kontrolnej činnosti spravidla na polročné obdobie, zároveň tento plán je povinný zverejniť v meste obvyklým spôsobom najmenej 15 dní pred jeho prerokovávaním
- predložiť mestskému zastupiteľstvu ročnú správu o svojej činnosti a to do 60 dní po uplynutí kalendárneho roku
- vypracovať odborné stanoviská k rozpočtu mesta a záverečnému účtu na príslušný rok
- predkladať správy o kontrolných zisteniach mestskému zastupiteľstvu na jeho najbližšom zasadnutí
- spolupracovať s orgánmi štátu vo veciach kontroly hospodárenia s prostriedkami, ktoré mesto obdŕžalo zo štátneho rozpočtu alebo zo štrukturálnych fondov EÚ
- vykonať kontrolu, ak ho o to požiada mestské zastupiteľstvo uznesením
- riadiť sa všeobecne platnými pravidlami kontrolnej činnosti a Vnútorným kontrolným systémom mesta
- plniť i ďalšie úlohy, ak to ustanovuje osobitný zákon
Okrem toho sa hlavný kontrolór:
Zúčastňuje rokovaní mestského zastupiteľstva, kde plní úlohy v súlade so schváleným programom a rokovaní mestskej rady, na ktorej má poradný hlas. Fakultatívne sa môže zúčastňovať aj na rokovaniach ďalších poradných orgánov mesta, ak si mesto takéto orgány zriadilo. Má právo nahliadať do dokladov a iných dokumentov v súlade s predmetom kontroly a ak ho o to požiadajú poslanci mestského zastupiteľstva alebo primátor mesta jeho povinnosťou je bezodkladne im výsledky kontrolných zistení sprístupniť.
Útvar hlavného kontrolóra
- Útvar hlavného kontrolóra bol zriadený mestským zastupiteľstvom a je súčasťou mestského úradu
- Riadi ho a za jeho činnosť zodpovedá hlavný kontrolór
- Útvar zabezpečuje odborné, administratívne a organizačné veci, ktoré súvisia s prácou a plnením úloh hlavného kontrolóra
Odborné stanovisko HK k návrhu rozpočtu mesta na rok 2021 a roky 2022, 2023 - zverejnené 2.12.2020 |
|
Odborné stanovisko HK k návrhu rozpočtu mesta na rok 2020 a roky 2021, 2022 - zverejnené 27.11.2019 |
 |
Odborné stanovisko HK k návrhu rozpočtu mesta na rok 2019 a roky 2020, 2021 - zverejnené 8.1.2019 |
 |
Odborné stanovisko HK k návrhu rozpočtu mesta na rok 2018 a roky 2019, 2020 |
 |
Odborné stanovisko HK k návrhu rozpočtu mesta na rok 2017 a roky 2018, 2019 |
 |
Odborné stanovisko HK k návrhu rozpočtu mesta na rok 2016 a roky 2017, 2018 |
 |
Odborné stanovisko HK k návrhu rozpočtu mesta na rok 2015 a roky 2016, 2017 |
 |
Odborné stanovisko HK k návrhu rozpočtu mesta na rok 2014 a roky 2015, 2016 |
 |
Odborné stanovisko HK k návrhu rozpočtu mesta na rok 2013 a roky 2014, 2015 |
 |
Odborné stanovisko HK k návrhu rozpočtu mesta na rok 2012 a roky 2013, 2014 |
 |
Odborné stanovisko HK k návrhu rozpočtu mesta na 2011 a roky 2012, 2013 |
 |
Odborné stanovisko HK k návrhu rozpočtu mesta na rok 2010 |
 |
Odborné stanovisko HK k záverečnému účtu mesta za rok 2020 zverejnené 10.3.2021 
Odborné stanovisko HK k záverečnému účtu mesta za rok 2019 |
 |
Odborné stanovisko HK k záverečnému účtu mesta za rok 2018 |
 |
Odborné stanovisko HK k záverečnému účtu mesta za rok 2017 |
 |
Odborné stanovisko HK k záverečnému účtu mesta za rok 2016 |
 |
Odborné stanovisko HK k záverečnému účtu mesta za rok 2015 |
 |
Odborné stanovisko HK k záverečnému účtu mesta za rok 2014 |
|
Odborné stanovisko HK k záverečnému účtu mesta za rok 2013 |
 |
Odborné stanovisko HK k záverečnému účtu mesta za rok 2012 |
 |
Odborné stanovisko HK k záverečnému účtu mesta za rok 2011 |
 |
Odborné stanovisko HK k záverečnému účtu mesta za rok 2010 |
 |
Odborné stanovisko HK k záverečnému účtu mesta za rok 2009 |
 |
Stanovisko HK k dodržaniu podmienok na prijatie úveru - október 2020 - financovanie investícií, grantov, projektov |
 |
Stanovisko HK k dodržaniu podmienok na prijatie úveru - máj 2020 - financovanie investícií, grantov, projektov |
 |
Stanovisko HK k dodržaniu podmienok na prijatie úveru - marec 2020 - financov. inv. akcií, grantov, projektov |
 |
Stanovisko HK k dodržaniu podmienok na prijatie úveru - jún 2017 - investičné akcie, granty, projekty |
 |
Stanovisko HK k dodržaniu podmienok na prijatie úveru - december 2016 - investičné akcie, granty, projekty |
 |
Stanovisko HK k dodržaniu podmienok na prijatie úveru - december 2015 - investičné akcie |
 |
Stanovisko HK k dodržaniu podmienok na prijatie návratných zdrojov financovania - investičné akcie, granty |
 |
Stanovisko HK k dodržaniu podmienok na prijatie úveru - december 2012 - granty |
 |
Stanovisko HK mesta k dodržaniu podmienok na prijatie návratných zdrojov financovania - Hnedý priemyselný park Bardejov |
 |
Stanovisko HK k správe o plnení ozdravného režimu a ozdravného rozpočtu 26.4.2011 |
 |
Stanovisko HK k návrhu na zrušenie ozdravného režimu a ozdravného rozpočtu mesta |
 |
Stanovisko HK k správe o plnení ozdravného režimu a ozdravného rozpočtu 28.3.2011 |
 |
Stanovisko HK k celkovým výsledkom plnenia ozdravného režimu, ozdravného rozpočtu a stavu záväzkov mesta |
 |
Správa HK mesta k návrhu na zavedenie ozdravného režimu - MsZ 30.3.2011 |
 |